Koło: Przebudowa drogi powiatowej nr 3401P Kłodawa - Przedecz - Rybno
Numer ogłoszenia: 29199 - 2010; data zamieszczenia: 11.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg , ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, woj. wielkopolskie, tel. 063 2610576, faks 063 2610576.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 3401P Kłodawa - Przedecz - Rybno.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie polega na kompleksowej realizacji przebudowy drogi powiatowej nr 3401P Kłodawa - Przedecz - Rybno na odcinku 11,53 km wraz z likwidacją kolizji z infrastrukturą techniczną w zakresie niezbędnym do funkcjonowania obiektu liniowego, jakim jest droga. W wymiarze funkcjonalno - użytkowym inwestycja obejmuje wykonanie następujących elementów: a) przebudowę ulicy Przedeckiej w miejscowości Kłodawa oraz ulic Wyszyńskiego i Rejtana w miejscowości Przedecz o łącznej długości 1,699 km wraz z przebudową skrzyżowań (jednego na skrzyżowanie typu rondo, jednego na skrzyżowanie skanalizowane w miejscowości Przedecz, w pozostałych przypadkach, w miejscowości Kłodawa przebudowa skrzyżowań polegała będzie na poprawieniu geometrii i korekcie łuków). Ponadto na odcinkach miejskich wybudowane zostaną obustronne chodniki o łącznej długości 3,577 km i szerokościach zmiennych 1,60÷3,60 m, b) przebudowę odcinków zamiejskich o łącznej długości 8,775 km polegającą na poszerzeniu nawierzchni jezdni do 7 m, wykonaniu poboczy utwardzonych destruktem, rowów odwadniających, korekcie łuków na skrzyżowaniach z drogami gminnymi, budowie 16 zatok autobusowych, budowie zjazdów gospodarczych na pola i do zabudowań o nawierzchni z destruktu, przedłużenie jednostronne istniejącego w km 4+100 przepustu Ø 800 mm, przedłużenie jednostronne istniejącego w km 6+120 przepustu skrzynkowego (światło 2x1,5 m), c) budowę obwodnicy miasta Przedcza o długości 1,06 km wraz z budową przepustu drogowego skrzynkowego prefabrykowanego o długości 24,75 m (światło 3 x 2 m), d) budowę kanalizacji deszczowej w miejscowości Kłodawa na ul. Przedeckiej o długości kolektora 764,50 m z rur i kształtek o podwójnej ściance z polipropylenu SN 8 kN/m2 Ø 400 mm, studnie rewizyjne betonowe Ø 1000 mm z włazami żeliwnymi typu ciężkiego w ilości 19 szt, wpusty uliczne z rur betonowych Ø 500 mm w ilości 24 szt, przykanaliki z rur z polipropylenu Ø 200 mm, e) budowę kanalizacji deszczowej w miejscowości Przedecz na ul. Wyszyńskiego i Rejtana o długości kolektora 891,30 m z rur PP K2-Kan Ø 600 mm, Ø 500 mm, Ø 400 mm, Ø 300 mm, studnie rewizyjne z kręgów betonowych Ø 1500 mm - 3 szt, studnie rewizyjne Ø 1000 mm - 23 szt, wpusty uliczne z rur betonowych Ø 500 mm z osadnikiem bez syfonu w ilości 28 szt, przykanaliki z rur z polipropylenu Ø 200 mm w ilości 108 m, osadnik szlamowy o średnicy zewnętrznej 2740 mm; V=10,0m3, separator Q=400 l/s, f) przebudowę kolizyjnych odcinków sieci telekomunikacyjnej i tak: - na skrzyżowaniu ul. Przedeckiej i Warszawskiej w Kłodawie należy przebudować kolizyjną studnię, istniejące kable zabezpieczyć rurą dwudzielną AROT 110 PS, - na skrzyżowaniu ul. Przedeckiej i Cegielnianej w Kłodawie należy przebudować kanalizację teletechniczną, kable rozdzielcze i przyłącza, - w km 4+000 do 4+100 (skrzyżowanie na Leszcze) przechodzący pod drogą kabel zabezpieczyć rurą AROT 160 PS oraz rozbudować o jedną rurę HDPE 110/6,3, - w km 5+185,36 a 5+471,83 (zatoka autobusowa) należy przebudować kolizyjny odcinek linii napowietrznej, istniejące słupy należy zlikwidować, a linię napowietrzną przebudować na doziemną, - kolizyjny słup położony przy posesji na skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego i 20 Stycznia w Przedczu należy zlikwidować i na jego miejscu ustawić słupek kablowy typu Agmar SR VP 1100-AT/TSKV, w którym należy zamontować głowicę KRONE 50-par na głowcę należy wprowadzić kabel XzTKMXpw 15x4x06 oraz XzTKMXpw 10x4x06, - linię napowietrzną wzdłuż ul. Wyszyńskiego w Przedczu należy zlikwidować, istniejące przyłącza napowietrzne przebudować na doziemne, na wjazdach do posesji kabel ułożyć w rurze ochronnej HDPE 110/6,3, - przejście kabla rozdzielczego na Rybno przez rów przebudować i ułożyć rurze ochronnej HDPE 110/6,3pod dnem rowu, - pozostałe istniejące kable doziemne nie podlegające przebudowie należy zabezpieczyć na wjazdach i przy przejściach pod drogą rurą osłonową dwudzielną AROT A110 PS, g) przebudowę zalicznikowej instalacji oświetlenia ulicznego na skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego, Rejtana, Kilińskiego i Kościuszki w Przedczu polegającą na przestawieniu 2 latarń poza pas projektowanej jezdni, h) przebudowę kolizyjnych odcinków sieci energetycznej, i) przebudowę kolizyjnych odcinków sieci wodociągowej, j) przebudowę urządzeń melioracyjnych w km 10+720 polegającą na budowie nowego zbieracza z rur PCV Ø 15 cm o długości 260 m, w miejscu przecięcia starego i nowego zbieracza zaprojektowano studnię rewizyjno - kontrolną typu S-1 z osadnikiem z kręgów betonowych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.24.10-9, 45.23.23.10-8, 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 250 000,00 zł (słownie :dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie oświadczenia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przez niezbędną wiedzę i doświadczenie zawodowe, Zamawiający rozumie wykazanie się przez Wykonawcę, realizacją w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia o łącznej wartości co najmniej 20 000 000,00 PLN netto, w tym co najmniej jednej o wartości minimum 5 000 000,00 PLN netto.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przez dysponowanie potencjałem technicznym Zamawiający rozumie wykazanie się przez Wykonawcę dostępem do: a) narzędzi, wyposażenia i urządzeń tj.: - wytwórni mas bitumicznych - zaplecza laboratoryjnego
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przez dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający rozumie wykazanie się przez Wykonawcę dostępem do potencjału kadrowego w postaci: 1)przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości co najmniej 30 pracowników 2) przeciętnej liczby personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości co najmniej 4 osoby 3) personelu kierowniczego, który będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w postaci: a) Kierownika Budowy pełniącego również obowiązki Kierownika Robót drogowych który musi: - posiadać co najmniej 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie specjalności drogowej; - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12, ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zmianami) lub inne równoważne tzn. odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (zgodnie z zapisem art. 104 ustawy j.w.) - posiadać aktualny wpis na listę właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym w nim terminem ważności, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zmianami) b) Kierowania Robót instalacyjnych w zakresie sieci kanalizacyjnych, który musi: - posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych; - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, nadane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane przywołanymi w pkt 3a), - posiadać aktualny wpis na listę właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym w nim terminem ważności, zgodnie z przepisami przywołanymi w pkt 3a), c) Kierownika Robót instalacyjnych w zakresie sieci elektrycznych i oświetlenia ulicznego, który musi: - posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych; - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych bez ograniczeń, nadane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane przywołanymi w pkt 3a), - posiadać aktualny wpis na listę właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym w nim terminem ważności, zgodnie z przepisami przywołanymi w pkt 3a), d) Kierownika Robót instalacyjnych w zakresie sieci telekomunikacyjnych, który musi: - posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci telekomunikacyjnych; - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci telekomunikacyjnych bez ograniczeń, nadane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane przywołanymi w pkt 3a), - posiadać aktualny wpis na listę właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym w nim terminem ważności, zgodnie z przepisami przywołanymi w pkt 3a), e) Kierownika Projektu działającego w imieniu Wykonawcy oraz pełniącego funkcję przedstawiciela Wykonawcy, który będzie zarządzał niniejszym zamówieniem, który musi: - posiadać wyższe wykształcenie techniczne o kierunku budownictwo lądowe, - posiadać co najmniej 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności drogowej, -posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, nadane zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane przywołanymi w pkt 3a), - posiadać aktualny wpis na listę właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym w nim terminem ważności, zgodnie z przepisami przywołanymi w pkt 3a). Zamawiający nie dopuszcza łączenia (pełnienia) funkcji, o których mowa w niniejszym punkcie przez jedną osobę.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia jeżeli: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę, co najmniej 3 000 000,00 PLN, b) posiada ważne i opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż kwota 300 000,00 PLN
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz Oferty na załączniku nr I 2) Zaakceptowany i parafowany projekt umowy - załącznik nr 3 3) Kosztorys ofertowy - załącznik nr 4 4) Dowód wpłacenia/wniesienia wadium 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z własciwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany zawartej z Wykonawcą umowy, o której mowa w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie: 1. Zmiany terminu realizacji inwestycji, w tym: a) wystąpieniem robót dodatkowych, określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w przypadkach określonych w pkt. 2, b) wystąpienie zdarzeń losowych takich jak: śmierci WI - dotyczy Wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, c) wstrzymaniem budowy przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp., d) wystąpieniem siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi, e) wystąpieniem niekorzystnych warunków pogodowych uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych, f) wystąpieniem przedłużenia się okresu osiągania parametrów technologicznych niezawinionego przez Wykonawcę, g) wystąpieniem osuwisk gruntu nieustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne lub wystąpienie ponad normy, dotyczy również wystąpienia innych, niedających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy, h)wystąpieniem udokumentowanych przez WI, niezawinionych przez niego opóźnień w dostawie urządzeń technologicznych, i) przedłużającą się procedurą przetargową na wybór WI, wynikającą z przyczyn niezależnych od WI, j) zmiana umowy z wybranym Inżynierem Projektu która pociąga za sobą konieczność zmiany umowy z WI,, k) przedłużaniem się uzgodnień zewnętrznych w organach administracji publicznej, z przyczyn nieleżących po stronie WI. 2. Zmiany sposobu i zakresu robót objętych projektem, w tym: a) zmianą przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych poszczególnych elementów inwestycji niż przewidzianych w dokumentacji projektowej, b) zaistnieniem istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, c) wystąpieniem okoliczności, powodujących konieczność zrezygnowania przez Zamawiającego z części zakresu robót realizowanych przez Wykonawcę robót w ramach inwestycji, tj. z powodu błędu w dokumentacji projektowej nie zachodzi konieczność ich wykonania. W takim przypadku wynagrodzenie WI, o którym mowa w umowie zostanie pomniejszone przez zastosowanie procentu, o jaki zmniejszyła się wartość robót z kosztorysu ofertowego wykonawcy robót w stosunku do wartości zakresu robót wykonanych przez wykonawcę robót. 3. Wystąpienia innych okoliczności skutkujących koniecznością wprowadzenia zmian do umowy, w tym: a) zmiany stawek podatku od towarów i usług, b) zmiany nazwy zadania, c) zmiany podwykonawców, kierowników budowy lub robót w ramach inwestycji, d) zmian formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zgodnie z art. 149 ustawy, e) zmiany nr rachunku bankowego Wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie, f) braku lub przerwania dofinansowania realizacji inwestycji z Unii Europejskiej w ramach WRPO 2007-2013, h) koniecznością sprostowania oczywistych omyłek i błędów pisarskich, i) innych zmian dotyczących realizacji Projektu koniecznych do prawidłowej realizacji umowy. 4. Zmiany dokonane w przypadkach określonych w niniejszym paragrafie wymagają dochowania formy pisemnej. Warunkiem dokonania ww zmian są następujące przesłanki: 1) wprowadzenie zmian jest konieczne do prawidłowej realizacji Projektu na zasadach przyjętych w umowie o dofinansowanie, 2) wprowadzone zmiany nie mogą być niekorzystne dla zamawiającego i nie mogą powodować zwiększenia wynagrodzenia dla Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdkolo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, pokój nr 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2010 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, pokój nr 6.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 26.03.2010.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany jest z dofinansowaniem środków z Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013, Działanie 2.2..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak