Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, woj. wielkopolskie, tel. 063 2610576, fax 063 2610576.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdkolo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulicy Niezłomnych w Kole o od km 0+000 do km 0+191,25 chodnik, miejsca postojowe- strona lewa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Niezłomnych w Kole o od km 0+000 do km 0+191,25 chodnik, miejsca postojowe- strona lewa
Zakres robót obejmuje :
1.Roboty rozbiórkowe - nawierzchnia z mas bitumiczny, podbudowy tłuczniowej, płytki chodnikowe 35x35x5, płyt betonowych gr. 15 cm, krawężników15x30, obrzeży betonowych 6x20, nawierzchni betonowych gr. 15 cm
2.Roboty ziemne - koryto pod krawężnik, pod nawierzchnię zjazdów i chodnika, miejsc postojowych.
3.Krawężniki i obrzeża - ława betonowa z oporem pod krawężnik, krawężnik 15x30, obrzeża betonowe 6x20.
4.Ściek przykrawężnikowy - koryto, ława fundamentowa, ułożenie kostki brukowej gr. 8 cm
5.Zjazdy- koryto, podbudowy z mieszanek betonowych B-10 gr 15cm, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr.8cm.
6.Miejsca postojowe - podbudowy z mieszanek betonowych B-15 gr 15cm, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr.8cm.
7.Chodniki - koryto, podbudowy z mieszanek betonowych B-10 gr. 10 cm, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr.6cm
8.Urządzenia odwadniające - odwodnienie liniowe - zjazd w km 0+080,90, studzienki ściekowe betonowe 500
9.Roboty towarzyszące - Humusowanie terenu, plantowanie terenów zieleni, obsianie trawą, nasadzenie wykopanych drzew, sadzenie krzaków, regulacja pionowa studzienek, zabezpieczenie rurami osłonowymi urządzeń podziemnych.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 20.09.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie zawodowe: Wykonawca musi wykazać, że zrealizował jako strona umowy w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum trzech robót o zakresie i wartości porównywalnej (tzn. o wartości minimum 75% ceny brutto zaproponowanej w ofercie), z przedmiotem zamówienia.
3.Dysponują potencjałem technicznym tj. mają zapewniony dostęp do:
-koparki
-ładowarki
-środków transportowe (np.: ciągniki, samochód skrzyniowy lub samowyładowczy);
-sprzętu do zagęszczania gruntu;
4.Wskażą część zamówienia, jaką zamierzają powierzyć podwykonawcom, przy założeniu, że podwykonawstwo nie powinno przekroczyć 40% wartości zamówienia.
5.Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:
-kierownik robót
-geodeta - 1 osoba
6.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
7.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
8.Spełniają wymagania określone ustawą Prawo zamówień publicznych oraz niniejszą SIWZ.
9.Wykonają zamówienie z należytą starannością, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawa o ruchu drogowym.
10.Udzielą 36 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot umowy.
11.Akceptują postanowienia projektu umowy stanowiącej część dokumentacji przetargowej.
12.Złożą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, załącznikami oraz zaświadczeniami.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I.1.Wypełniony i podpisany druk Oferta
I.2.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
I.3.Parafowany przez Wykonawcę projekt umowy
I.4.Wypełniony i podpisany druk Kosztorys ofertowy
II.W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia oraz nie podlega wykluczeniu, do oferty należy dołączyć:
1)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2)Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynika ono z innych przepisów prawa lub innych dokumentów.
3)Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4)Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
Doświadczenie:
Wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum trzech robót o zakresie i wartościach porównywalnych (tzn. o wartości minimum 75% ceny brutto zaproponowanej w ofercie) z przedmiotem zamówienia - wg załącznika nr 7.
Potencjał kadrowy:
Wykaz osób (kierownik robót + geodeta), które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresy wykonywanych przez nich czynności - wg załącznika nr 5
Do wykazu należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień oraz kopię zaświadczenia o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego, w przypadku zatrudnienia podmiotu obcego (np. do robót branżowych) oprócz dokumentów wymienionych wyżej - oświadczenie o gotowości do współpracy przy realizacji zamówienia .
Potencjał techniczny:
Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, urządzeń i sprzętu jakimi dysponuje Wykonawca (wg minimum wymienionego w pkt III.2 pkt 3) - wg załącznika nr 6.
Podwykonawstwo:
Roboty podzlecone nie będą przekraczały 40% wartości zamówienia.
Informacja na temat podwykonawców - wg załącznika nr 8
IV.W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej;
V. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja/spółki cywilne)
1)Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcja/spółki cywilne) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać jednoznacznie z załączonych dokumentów.
2)Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców;
3)Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców występujących wspólnie i tak dokumenty wymienione w punktach I.2,pkt II. ppkt 1-4 muszą być złożone przez każdy podmiot.
VI. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt II, ppkt 1) i 3) , 4) składa dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości decyzji właściwego organu
c)Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa zaświadczenie kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 4-8 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokumenty, o których mowa w pkt a) i c) oraz w zdaniu poprzednim powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów , o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym lub administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z zastrzeżeniem terminów, o których mowa powyżej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdkolo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2008 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, pok. 6.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ogłoszenie przesłano na stronę Portalu UZP w dniu 09.07.2008 r.