Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, woj. wielkopolskie, tel. 063 2610576, fax 063 2610576.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdkolo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa mostu na rzece Ner w miejscowości Chełmno w ciągu drogi powiatowej 3420P.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa mostu na rzece Ner w miejscowości Chełmno w ciągu drogi powiatowej 3420P.
Zakres robót obejmuje :
1.Fundamentowanie - wykopy pod ławy w gruncie niespoistym wraz z umocnieniem, wykonanie wykopów w ściankach szczelnych, zasypanie wykopów wraz z zagęszczeniem, wbicie pali prefabrykowanych, żelbetowych o przekroju 30x30cm, próbne obciążenie pala, ścinka szczelna stalowa.
2.Zbrojenie - zbrojenie betonu stalą klasy A-II, A-III, (ławy fundamentowe, korpusy przyczółków, skrzydełka, płyty przejściowe, płyty pomostu, kapy chodnikowe)
3.Beton - betonowanie ław fundamentowych klasy B30 w deskowaniu, wykonanie skrzydełek przyczółka z betonu klasy B30, wykonanie korpusów przyczółków oraz skrzydełek z betonu klasy B30, wykonanie płyty pomostu B35, kap chodnikowych B30, dylatacji pozornej kapach, płyt przejściowych.
4.Konstrukcje stalowe - montaż konstrukcji stalowej - dźwigary stalowe, sworzni zespalających, pokrycie powłokami malarskimi, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji metoda metalizacji natryskowej.
5.Izolacje - wykonanie izolacji powierzchni podziemnych filarów, ułożenie izolacji poziomej i pionowej z papy zgrzewalnej mostowej.
6.Odwodnienie - osadzanie wpustów 300x500 mm, montaż kanału z rur HDPE ø160 i 200, montaż czyszczaków HDPE (lub PCV) ø 200, montaż sączków oraz drenażu.
7.Łożyska - montaż łożysk garnkowych jednokierunkowych, wielokierunkowych, stałych.
8.Urządzenia dylatacyjne - montaż dylatacji modułowej o przesuwie ±40mm nad przyczółkiem.
9.Elementy zabezpieczające - ustawienie krawężnika mostowego, uszczelnienie styku krawężnika z nawierzchnią, nawiercenie otworów ø16mm oraz osadzenie w krawężnikach prętów stalowych ø14, uszczelnienie styku krawężnika, montaż barier sztywnych typu BPS/M/1,0 na moście, montaż kotew dla barier sztywnych.
10.Inne roboty mostowe - ułożenie geokompozytu lub masy filtracyjnej, umocnienie stożków przyczółków, wykonanie próbnego obciążenia mostu, montaż reperów na konstrukcji obiektu, ułożenie prefabrykatów schodów, powierzchniowe zabezpieczenie schodów.
11.Roboty drogowe - rozebranie nawierzchni, izolacji, demontaż stalowych poręczy mostowych, wywiezienie gruzu, nawierzchnia z asfaltu twardo lanego warstwa ochronno-wiążąca oraz ścieralna, ułożenie ścieku przykrawężnikowego, bariery ochronne stalowe KS-2A.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.00-3.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 01.12.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie zawodowe:
Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (rozpoczął i zakończył) jako strona umowy w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum trzech robót związanych z budową, przebudową lub remontem obiektów mostowych (szczególnie polegających na posadowieniu konstrukcji mostowych) o wartości nie niższej niż 75% ceny brutto zaproponowanej w ofercie - każda robota.
2. Wskażą część zamówienia, jaką zamierzają powierzyć podwykonawcom, przy założeniu, że podwykonawstwo nie powinno przekroczyć 40% wartości zamówienia.
3. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia -kierownik robót w zakresie robót mostowych odpowiedzialny za koordynację całości robót - co najmniej 5- letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami mostowymi po uzyskaniu uprawnień budowlanych.
4.Dysponują potencjałem technicznym tj. mają zapewniony dostęp do:
-ładowarki,
-środków transportowe (np.: ciągniki, samochód skrzyniowy lub samowyładowczy),
-kafar,
-sprężarki,
-wibromłoty,
-żurawia samochodowego,
-spawarki elektryczne,
-skrapiarki,
-koparko-spycharki,
-sprzętu do zagęszczania gruntu,
-wytwórni mas bitumicznych (dowóz maksymalnie 1,5 godz., odległość maksymalnie 60 km),
-wytwórnia betonu (dowóz maksymalnie 1,5 godz., odległość maksymalnie 60 km),
-walca gładkiego stalowego i ogumionego,
-układarki mas bitumicznych;
5. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
6. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Spełniają wymagania określone ustawą Prawo zamówień publicznych oraz niniejszą SIWZ.
8. Wykonają zamówienie z należytą starannością, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawa o ruchu drogowym.
9. Akceptują postanowienia projektu umowy stanowiącej część dokumentacji przetargowej.
10. Złożą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, załącznikami oraz zaświadczeniami.
Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach, zaświadczeniach i oświadczeniach.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony i podpisany druk Oferta - wg wzoru - załącznik nr 1
2.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - wg wzoru - załącznika nr 2
3.Parafowany przez Wykonawcę projekt umowy - załącznik nr 3
4.Wypełniony i podpisany druk Kosztorys ofertowy - wg wzoru - załącznik nr 4.
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia oraz nie podlega wykluczeniu, do oferty należy dołączyć:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2)Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynika ono z innych przepisów prawa lub innych dokumentów.
3)Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4)Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
Doświadczenie:
Wykaz powinien zawierać tyko roboty zrealizowane w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum trzech robót związanych z budową, przebudową lub remontem obiektów mostowych o wartości nie niższej niż 75% ceny brutto zaproponowanej w ofercie - każda robota - wg załącznika nr 7. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane należycie.
Potencjał techniczny:
Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, urządzeń i sprzętu jakimi dysponuje Wykonawca (wg minimum wymienionego w pkt VIII pkt 3) na sprzęt nie będący własnością Wykonawcy należy załączyć zobowiązanie do współpracy przy realizacji zamówienia - wg załącznika nr 6.
Potencjał kadrowy:
Wykaz osób - kierownik robót w zakresie robót drogowych odpowiedzialny za koordynację całości robót musi posiadać co najmniej 5- letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami mostowymi po uzyskaniu uprawnień budowlanych. Do wykazu należy dołączyć kopię uprawnień budowlanych ( przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane i dokument potwierdzający przynależność do Krajowej Izby Inżynierów Budownictwa). - wg załącznika nr 5
Podwykonawstwo:
Roboty podzlecone nie będą przekraczały 40% wartości zamówienia. Informacja na temat podwykonawców - wg załącznika nr 8
W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
Informację z banku potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3 mln.zł.
Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja/spółki cywilne)
1) Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcja/spółki cywilne) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać jednoznacznie z załączonych dokumentów.
2) Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców;
3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców występujących wspólnie i tak dokumenty wymienione w punktach IX pkt 2, IX.1 pkt 1-6 muszą być złożone przez każdy podmiot.
Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt IX.1., ppkt 1) i 3) , 4) i 6) składa dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości decyzji właściwego organu
c)Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt IX.1 ppkt 5), składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 4-8 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokumenty, o których mowa w pkt a) i c) oraz w zdaniu poprzednim powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów , o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym lub administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z zastrzeżeniem terminów, o których mowa powyżej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 95
- 2. Gwarancja - 5
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdkolo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.07.2008 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, pok. 6.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ogłoszenie przesłano na stronę Portalu UZP w dniu 11.06.2008 r.